tisdag 13 januari 2009

Analys av ÖSK (Del 2)

Blev tyvärr ingen träning igår utan det fick bli till att plugga inför omtentan i Konvergens och Divergens som jag klantigt nog missade att anmäla mig till när första skrivningen var. Man tycker ju att man borde ha lärt sig efter att ha pluggat 2 1/2 år på Uni. Efter att ha pluggat så blev det till att jobba 5 timmar, det var lite mer att göra än jag är van vid men andra gånger så har det ju varit så lugnt så det är bara kul att ha lite att göra och inte bara sitta av tiden som det varit ibland.
**********
Innan jag ger min syn på ÖSKs mittfält och anfall så måste jag ju bemöta Eriks kommentar som löd

"Jag säger bara en sak: ÄNGLARNA! Jag tog hit min halsduk. Och det är ju ett
bevis på att Göteborg är bättre än Örebro. Alvbåge blev ju petad :)"

Jo det är sant att dem petade Alvbåge men jag har min teori om att IFK Göteborg fick pengar från staten för att dem sysselsatte en pensionär och att det var därför som att Bengt 'PRO' Andersson fick spela ;).
**********
Nu över till min analys.

Mittfältet är den lagdel som är tunast men dem som finns i truppen har kvalitée, Nordin och Kihlberg visade att dem håller högklass redan förra året och om inte Kihlberg har tappat allt för mycket så bör dem hålla hög standard iår igen. Det är den tredje mittfältsplatsen som jag tycker är interessant att analysera vem som kommer starta där kommer nog bli den hårdaste fajten under försäsongen, kan Bedoya peta Nordback? I mina ögon så har Nordback ett litet övertag då jag inte sett Bedoya tillräckligt för att bilda mig en uppfattning men det man läst och hört låter lovande. Sen har vi ju dessutom Per Johansson som visat sig vara lite av en favorit hos Sixten så det kan mycket väl bli så att Nordback eller Bedoya inte ens får plats på bänken!

Anfallet kanterna känns mycket interessanta och vi hoppas väl alla att Frempong ska få mycket speltid iår. Ska bli spännande och se hur bra Wirtanen är men jag tror inte han kommer få spela så mycket då jag hoppas och tror (utan att ha sett så mycket av Wirtanen) att Frempong kommer att få spela först oavsett vilken av kanterna som öppnas upp, kan inte Basse spela så kan ju alltid Porokara kliva över till andra kanten vilket skulle öppna upp för ni vet vem ;). Ska också bli spännande och se vem som kommer att vara andre tank när Olsen inte kan spela Jidsjö eller Mål-Göran?

Det var min analys av ÖSK's trupp vad tycker ni har jag missuppfattat allting eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar