fredag 23 januari 2009

On Tour

Både Anttonen och Alvbåge har diskuterats i Fotbollskanalen On Tour dem senaste dagarna.

Anttonen diskuteras i del 3:
Del 3 (ca 6:00 in i klippet)

Alvbåge diskuteras i del 2:
Del 2 (ca 2:50 in i klippet).

I del tre avslöjar även Roland lite tankar om lägret bland annat att alla som är med på lägret ska få lite speltid, vilket är lovande för Anttonen som för övrigt hyllades av Alvbåge i dagens NA.
**********
I del 3 av Fotbollskanalen On Tour så diskuterar dem var det finns chans att slå sig in i riktiga landslaget och tänkte därav ge min syn på var chanserna finns.

Målvaktsplatserna tycker jag inte är helt stängd, Rami har skadebekymmer och tredje målisen Wiland kan inte vara säker på speltid i FC Köpenhamn. Så Alvbåge har chans att slå sig in.

Backlinjen tycker jag också det finns platser att slåss om ytterbacksplatserna har känts öppna en längre tid och det är fortfarande ingen som petat Nilsson från högerbacken och till vänster finns ingen given när Edman är skadad. Chans för Anttonen alltså även fast han nog ligger längst ner på stegen.

Mittfältet och Anfallet är ju inte lika intressant för oss ÖSKare men tycker det finns chanser på kanterna, centralt finns det många bra alternativ.
**********
Idag tänkte jag ta mig ner på eftermiddags träningen och eventuellt filma lite beroende på vad dem kör för övningar :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar