måndag 12 januari 2009

Analys av ÖSK (Del 1)

Då var det dags för mitt andra inlägg i denna nya intressanta blogg (varför är ni här om ni inte tycker den är intressant?). Jag skrev i mitt första inlägg att detta inlägg skulle handla om ÖSK's Allsvenska trupp 2009 och ska så göra. 

Målvakterna håller definitivt hög(sta?) allsvenskklass, med landslags målvakten John Alvbåge som förste målvakt och att bakom honom ha en så pass bra målvakt som Peter Westman känns väldigt bra. Peter Westman var ju trots allt ÖSK's förste målvakt så sent som i våras, så jag hyser inga tvivel om att han kan täcka upp om Alvbåge blir borta några matcher.

Backlinjen tycker jag känns bra den med men dock inte lika stark som målvaktsposten trots samma antal landslags män. Lands lagsmannen är så klart Patrik Anttonen och han lär ta plats till höger i backlinjen men tycker trots allt inte att Joakim Gren är mil efter men han är ju inte landslagsmässig, så högerbacken känns lika given som Alvbåge i målet. Centralt så känns det som att Wiktröm och Berra tar platserna för tillfället då dem fick förtroendet så gott som hela förra säsongen. Rutinerade Wikström är nog ganska given, med sin rutin så behövs han centralt. Men Berra ska nog inte känna sig helt säker på sin plats, för om Reed och Johansson utvecklas bra under försäsongen så kan någon av dem absolut ta Berras plats. Ska också bli spännande att se om nyförvärvet Sesay kan ta Wowoahs plats till vänster i backlinjen.

Mina tankar om mittfältet och anfallet tar jag upp i ett senare inlägg (kan ju inte använda allt krut första två inläggen) :).
************
Funderar på om man ska bege sig ner till träningen idag, det är ju bara det att det ska blåsa som om vi vore i Göteborg eller någon annan blåsig kusthåla. Träningen som håller på till 16.00 skulle annars passa bra då jag ska jobba 16.30-21.30, skulle kunna slänga i mig en hamburgare för att värma magen på MAX under träningen för att sedan bege mig direkt till jobbet. Eller så sätter jag mig och pluggar som jag behöver inför en omtenta som kommer på onsdag. 

Den som lever och läser denna blogg får se ;).

1 kommentar:

  1. Jag säger bara en sak: ÄNGLARNA! Jag tog hit min halsduk. Och det är ju ett bevis på att Göteborg är bättre än Örebro. Alvbåge blev ju petad :)

    SvaraRadera