måndag 19 januari 2009

FML!!!

Har nu börjat spela FML (Football Manager Live) och hittills har det levt upp till mina högt ställda förväntningar. Har ett helsvenskt mittfält och Riise som stjärna på vänsterbacken. Första träningsmatcherna gick bra började med förlust för att sedan spela två 0-0 matcher. Sedan kom två raka segrar för att sedan åka på stryk i första rundan i min första turnering.
**********
Läste att Roman vill sälja sitt Chelsea och då började jag fundera på det här med 51% regeln som finns för svenska fotbollsklubbar, alltså regeln som stoppar investerare utifrån att gå in som ägare. Jag vill verkligen inte ha det som det är i England där klubbar säljs i praktiken hur som helst, visst måste dem godkännas av FA men det verkar inte vara så svårt när man kan bli godkänd om man är efterlyst i ett land för massmord eller vad det nu var som Citys shejk var när han tog över City. Då föredrar jag Spanska klubbars sätt att utse den som styr klubben då medlemarna får rösta på olika kandidater som fört en valkampanj då dem visserligen lovar spelare hejvilt men jag gillar detta då det behåller makten hos fansen medans i England fansen helt saknar makt.
**********
Nytt Fan-Tv material har kommit ut i form av EuroTalk som jag ska se på så snart jag skrivit klart detta inlägg :).

http://www.svenskafans.com/fantv/program.asp?id=870

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar