onsdag 14 januari 2009

Jeppsson fel ute

Så idag skrev jag omtentan och jag tror det gick bra, det kändes iallafall bra när jag gick där ifrån :). Ringde till studievägledarna igår och frågade hur många poäng jag behövde för att komma in på MKV B och då fick jag beskedet att det krävs 22,5poäng (just nu har jag 20) så klarar jag denna tenta (6p) eller en hemtenta (4p) jag lämnade in i fredags så är det lugnt :).
**********
Läste Jeppsson's krönika idag (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article4180369.ab) och håller inte med honom alls! Jeppsson tycker alltså att SVT ska starta en egen betalkanal som bara visar Sport, SVT har ju på senare år haft svårt att hålla i sina sportsändningar då det snabbt kommer någon kommersionell tvkanal och köper upp rättigheterna så snabbt det blivit framgångsrikt för SVT.

Problemet som jag ser det är att vad skulle då skillnaden bli om man jämnför att som i det här fallet TV4 köper upp rättigheterna och visar det i en betalkanal och att SVT visar det i en betalkanal? Det enda jag ser är att man får reklam på köpet vilket kanske kan upplevas som störande för vissa men lägger man in det emellan loppen så ser iallafalll inte jag några problem med det. Om SVT skulle starta en betalkanal så skulle man bara riskera att ifrågasättas ännu mera och i längden riskera att läggas ner och låta de kommerionella makterna ta över helt.

Jag tycker att SVT ska satsa på bredden mindre sporter som utan SVT skulle få någon uppmärksamhet. Jag skulle personligen tycka att det vore kul om SVT skulel starta en sportkanal men då ska den vara gratis!
**********
ÖSK hataren nr 1 (Ola Toivonen) verkar vara skebli deporterad till PSV för 40.000.000sek i utbyte, Grattis Ola och Grattis MFF. SvFF borde hålla en kurs i förhandlingsteknik för det verkar bara vara MFF som vet hur man förhandlar dem har väl typ alla topp 5 placeringar om man skulle göra en lista på de dyraste försäljningarna i Sverige. Kursen kan hållas av Hasse Borg då han bevisligen vet något som dem andra Sportcheferna inte vet (eller vem som nu förhandlar i dem olika klubbarna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar