lördag 24 januari 2009

Startelvan

Var nere på träningen igår som var ganska intetsägande. När jag kom så körde dem någon passningsövning och sedan gick dem över till tvåmålsspel med liten plan och höll ett öga på Bedoya under denna övning och jag tycker han visade prov på fin touch på bollen och han gav ett bra intryck det som överaskade mig var att det blev så lite mål, kommer bara ihåg ett mål och Sixten skrek ofta att dem skulle göra mål men dem lägena brändes. Siktet kanske hade frusit fast i kylan och förhoppningsvis så tinar det upp lagom till serien börjar.

Knäppte tre bilder på arenan under träningen iallafall (klicka på bilden för att komma till albumet):
Sers-ant.blogspot.com

**********
Startelvan som Sverige kommer använda emot USA har offentliggjorts och det är egentligen inte så mycket att säga om den tror Lagerbäck ser det som att det är bättre att köra mer fysiska spelare mot USA och därför låter han de mer tekniska spelarna få vänta till Mexico matchen för att få starta. Detta drabbar flera spelare Rasmus Elm, Martin Eicsson, Alexander Farnerud och våran egen Patrik Anttonen. Alla dessa tror jag finns med från start emot Mexico. Mellan Alvbåge och Dahlin var det nog hugget som stucket om vem som skulle få starta men jag trodde faktiskt att Dahlin skulle spelas med Bjärsmyr och Bengtsson för att ge dem lite mer speltid tillsammans inför U21-VM i sommar.

Startelvan enligt svenskfotboll.se:
Sveriges startelva: 12 Johan Dahlin - 7 Markus Jonsson, 8 Marcus Lindberg, 9 Max von Schlebrügge, 5 Adam Johansson - 6 Daniel Andersson [K] - 10 Andreas Dahl, 20 Gustav Svensson, 16 Samuel Holmén - 19 Daniel Nannnskog, 11 Mikael Dahlberg.
Ersättare: 1 John Alvbåge - 2 Patrik Anttonen, 3 Rasmus Bengtsson, 4 Mattias Bjärsmyr, 13 Martin Ericsson, 14 Rasmus Elm, 15 Alexander Farnerud, 17 Andreas Johansson, 21 Denni Avdic.
**********
Ikväll så möter som sagt Sverige USA och jag har planerat att sitta uppe och kolla på den matchen så imorrn kommer mina tankar och intryck från den matchen där vi förhoppningsvis får se lite svartvitt på plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar